Popularność opakowań kartonowych.
W ciągu roku obchodzimy różne święta. W styczniu ktoś z naszej rodziny ma urodziny, w lutym obchodzimy walentynki. Kwiecień 2023 przyniesie nam święta Wielkanocne, maj to miesiąc obchodów państwowych. Czerwiec to koniec roku szkolnego, w lipcu i sierpniu odpoczywamy, gdyż podróżujemy po całym świecie. Wrzesień to początek roku szkolnego i przygotowywanie wyprawki szkolnej. W październiku obchodzimy złote gody naszych rodziców i trzeba pomyśleć o prezencie na ich ważne święto. W listopadzie mamy wypad do znajomych na imprezę, a w grudniu kupujemy prezenty na święta Bożego Narodzenia. Wszystkie te wydarzenia, oczywiście to tylko przykład przeżytego roku, łączy jedno. Często te obchody czy wypady są związane z kupowaniem nowych rzeczy. Jak wskazują dane o polskiej sprzedaży on-line, liczba osób robiących zakupy ciągle wzrosła. Prezent dla siostry lub brata, babci ostatnio kupujemy przeważnie w Internecie. To wygodniejsze i nie trzeba wychodzić z domu. Produkty są dostępne całą dobę. Można coś zakupić o 3 nad ranem używając wyłącznie smartfonu.
Raport o polskim e-commerce na lata 2022 roku.
Według raportu firmy Gemius o polskim e-commerce na rok 2022 kupowanie za pomocą telefonu prześcignęło zakupy przy użyciu laptopa czy komputera stacjonarnego. W Polsce liczba populacji wynosi 37,6 mln osób. Z czego 77% osób kupiło coś kiedyś w Internecie. To kolejny pozytywny wynik porównując rok 2021 czy 2020 itd. Wracając do tematu widzimy, że rynek prze do przodu. Firmy kurierskie rozwijają się i pomagają użytkownikom w ich wyborze. Dostarczają nam nasze przesyłki. Kurier przywiezie nawet fortepian pod drzwi, małą przesyłkę z nową dekoracją do sypialni w domu. Jednak najczęściej kupujemy obuwie, odzież, kosmetyki, perfumy, książki, filmy, produkty farmaceutyczne, odzież sportową czy sprzęt AGD/RTV. Co ważne, sprzedający po zapakowaniu swojego towaru, rozmiar i wagę przesyłki przeważnie dobierają do wymogów paczkomatów firmy INPOST. Przez ten kanał dostawy najczęściej kupujemy nasze produkty w sklepach internetowych. Na drugim miejscu jest DPD i DHL. Po drugie liczy się szybka płatność za pomocą płatności mobilnych typu BLIK. Zaskakujące jest to, że respondenci biorący udział w badaniu stwierdzili, że w sklepach on-line jest taniej. W dobie rosnących cen energii, która ma wpływ na rynek papierniczy, paliw czy spożywczy, jest to ciekawe stwierdzenie. Tym bardziej, że wysoka inflacja i wiele innych czynniku sprawiło, to, iż ceny wszystkiego ciągle rosną. Jeszcze w 2018 roku opakowanie kartonowe 200x150x100 mm kosztowało 0,40 zł/szt. netto, a dziś jego cena wynosi już średni koło 0,80 zł/szt. netto. To wzrost o 100% w przeciągu 4-5 lat. Jednak nie cena jest tu najważniejsza tylko opinia o sprzedającym. Liczy się dla nas wiarygodność czy możliwość szybkiego zwrotu. Zyskują Ci, którzy dbają o swoich klientów. Ci, którzy sięgają po nowoczesne i ekologiczne kartony klapowe. Ci, dla których pierwsze wrażenie ma ogromne znaczenie. Czy na pewno tak jest? Czy to tylko przedsiębiorcy tak bardzo skupiają się na wyglądzie pudełka od zabawki i kartonu zbiorczego do pakowania? Sprawdźmy, to poniżej.
Liczy się zawartość, a nie opakowanie?
Zainteresowanie zakupami w Sieci powoduje wzrastającą liczbę odpadów z papieru czy tektury. Od 1 stycznia 2022 roku weszła w życie ustawa mająca na celu ograniczenie ilości odpadów na składowiskach. Jeden z podpunktów mówi o ponownym odzyskiwaniu śmieci. Niestety tego nie unikniemy. Uważamy, że dobre są kroki podejmowane przez wspólnotę europejską mające na celu walkę z odpadami. Poza tym widzimy to zjawisko na co dzień w naszych domach czy tam, gdzie mieszka wielu lokatorów. To m.in. bloki czy domy w zabudowie bliźniaczej. Wszyscy korzystają wtedy z jednego zsypu. W tych większych składowiskach, z dużą liczbą mieszkańców, co 2-3 dni podjeżdżają służby czyszczące miasto. Zabierają 2-3 kontenery pełne papieru, tektury czy przekładek kartonowych. Związane jest to m.in. z tym, że kiedy robimy zakupy, gdy kupujemy komuś prezent, to zawsze nasze nowe zamówienie generują odpad. Tak naprawdę pudełko kartonowe zawinięte i zabezpieczone folią bąbelkową jest dla nas bezużyteczne. Wyrzucamy je zaraz do kontenera. Głównie interesuje nas tylko to, co jest w środku. Patrzymy, czy zamówione przez nas produkty czy są zgodne z opisem faktycznym umieszczonym na sklepie. Czy zgadza się ilość zakupionego towaru itd. ? Po co zatem producencie lub sprzedający dwoją się i troją, aby ich sklep był zapamiętany? Jak i co robią?
Chcemy zostać zapamiętani.
Znane marki używają specjalnych wkładów wykonanych z gąbki, by np.: ich słuchawki dobrze się prezentowały. Inni do pakowania kosmetyków używają kolorowych wypełniaczy z papieru. Firmy zajmujące się sprzedażą biżuterii pakują pierścionki w małe, ale sztywne pudełeczka. Wszystko owijają w bibułę pakową i wręczają klientowi małą torebkę papierową z nadrukiem. Okazuje się jednak, że my jako konsumenci zwracamy na to uwagę i przez niewielką chwilę nasz wzrok jest skierowany na producenta naszego prezentu. Przez jakiś czas pamiętamy o tym i jest to dla nas ważne. Zapamiętujemy markę. Niespodzianka oprócz super zapakowania musi być też solidnie zrobiona. Dobrze przemyślany marketing sprawi, że to my prawdopodobnie za jakiś czas odwiedzimy ten sklep. Zrobimy tam zakupy dla naszego dziadka czy mamy. Same zalety. Dlatego warto inwestować w brand opakowania.
Opakowania zbiorcze też muszą się prezentować.
To samo tyczy się opakowań zbiorczych. Na naszych kartonach często dodajemy kolorowy nadruk lub zwykłą brązową taśmę. Niekiedy zastępujemy szarą rolką na kolorową taśmę z logo firmy. Na wewnętrznej stronie kartonu fasonowego piszemy sentencję lub dziękujemy za zakup. Do pudełeczka dorzucamy kolorowy, prezentowy papier lub charakterystyczną wstążkę. Zabezpieczamy szklany towar odpowiednim wypełniaczem. Pudełka z nadrukami, często z tym samym wzorem, są od razu widoczne dla dostawcy oraz kupującego. Gdy klient dostaje taką przesyłkę, a zna markę u której złożył zamówienie, ponownie doznaje odrobiny szczęścia. Cieszy się z nowo zakupionej rzeczy. Jak dziecko, gdy dostanie coś nowego, tak osoba odbierająca przesyłkę, musi ją szybko odpakować. Radość, radość, radość...Kiedy do paczki dodajemy świecącą etykietę czy zapach, to wrażenie podczas odpakowywania jest nieziemskie. I co z tego, że tak starannie dobrane opakowanie za chwilę ląduje w koszu. Efekt finalny został zaliczony.
Zwykłe szare opakowania klapowe.
W naszym sklepie stworzyliśmy kategorię kartonów o różnym przeznaczeniu. Mowa tu o:
- kartonach na książki
- opakowaniach na opony i felgi,
- pudełkach przeznaczone do archiwizacji,
- pudłach dopasowane do paczkomatów INPOST,
- kartonach na pocztę polską,
- kartonach FEFCO samoprzylepne ze zrywką,
- pudełkach dopasowane do palety EURO,
- opakowaniach z podwójnym dnem i szybkim składaniem.
Wszystkie te opakowania, gdyby nie miały odpowiednio dopasowanych długości, szerokości i wysokości, do firm typu Orlen, Poczty Polskiej byłby "bezużyteczne"? Nie zostałby wykorzystane do wysyłki? Przecież każdy kto potrzebuje przygotować paczkę, zainteresowany jest konkretnym rozmiarem opakowania. Jeżeli wysyłamy swój towar do paczkomatu w gabarycie A, to nie możemy zakupić większego kartonu, jak wymiar 8x38x64 cm. Dlatego, że paczka nie zmieści się w skrytce. Jeżeli mamy umowę z pocztą polską lub po prostu korzystamy z pobliskiego punktu, to nasz maksymalny wymiar paczki z długości to 150 cm. Jego masa nie może przekroczyć 20 kg. Wysyłając opony i felgi w kartonach musimy dobrać typowe pudełko pod ilość cali itd. Niby tak i jest to prawda. Natomiast z drugiej strony, często zdarza się, że interesuje nas tylko długość i fala opakowania. Często skupiamy swoją uwagę na gramaturze czy ekologii. Kupujemy tylko u firm, gdzie karton jest oznaczony certyfikatem FSC. Kupując takie pudełka nie jesteśmy zainteresowani ponoszeniem dodatkowych kosztów i wykonywaniem na nich nadruków. Zamykamy je przezroczystą taśmą pakową, naklejamy etykietę i hura wszystko najtaniej jest już gotowe. Nie chcemy przepłacać za opakowania o których często nie mamy pojęcia. Mało tego, siedzimy często w Internecie godzinami, w poszukiwaniu tych najtańszych. Wychodzimy z założenia, że raz kupione opakowanie, nie wróci do nas ponownie. Klientowi dojdzie paczka, a my mamy spokojną głowę, bo nowe zamówienie zostało zakończone.
Chodź każdy z nas ma inne potrzeby, to łączy nas jedno. Pasja do opakowań. Pasja do prowadzenia sklepów on-line. Pasja do zbierania pozytywnych komentarzy. Pasja do wspierania naszych pracowników i ich rodzin. Pasja do biznesu! Podążając tą drogą zawsze wszyscy idziemy i patrzymy w jednym kierunku.